Σε πολλά βουδιστικά μοναστήρια της Κίνας όπως και στο
ναό Σαολίν, στην είσοδο της αίθουσας "Ντεβαχάρα" 天王殿 (Tiān Wáng Diàn), βρίσκονται δύο μεγάλα αγάλματα με επιβλητική εμφάνιση, που ονομάζονται οι "Προστάτες Γίγαντες" όπου στην γνωστή κινεζική λαογραφία είναι γνωστά και ως οι στρατηγοί "Ουμ" και "Άου". Αξίζει να γνωρίζουμε λίγα πράγματα για την ιστορία τους.
Αυτοί οι αιώνιοι φύλακες είναι Μποντισάτβα του πνεύματος του Διαμαντένιου Προστάτη - Βοηθού, Βούδα του Βορά, Τζιν Γκανγκ Γιάο Τσα, 金刚薬叉 (Jīn Gāng Yào Chā) όπου το όνομά του στα σανσκριτικά είναι Bατζραγιάκσα (Vajrayaksa, κιν.: Γου Τα Χόου Που Σα, 伍 大吼 菩萨, Wu Dà Hǒu Púsà) - μια από τις πέντε μεγάλες βουδιστικές θεότητες. Η τρομακτική εμφάνιση τους έχει πολλαπλές σημασίες. Αντιπροσωπεύει την προστασία της βουδιστικής Ντάρμα (συμπαντικού νόμου, τις διδασκαλίες του Βούδα), την κατατρόπωση των εχθρών που αντιτίθενται σε αυτές καθώς και την ενεργητική καθοδήγηση όλων των αισθανόμενων όντων στο μονοπάτι προς τη φώτιση.
Το ζεύγος των αγαλμάτων είναι μια σύνθεση δύο μορφών που βρίσκονται αντικριστά σαν καθρέφτης. Το άγαλμα στα δεξιά είναι μια θετική μορφή, η σανσκριτική προφορά του φωνήεντος "Χα" του ονόματός του αντιπροσωπεύει το καλωσόρισμα της αρχής του κόσμου και της ζωής. Το όνομά του στα κινέζικα είναι Α Σινγκ 阿形 (Āxíng) και είναι ένα σύμβολο της ωμής δύναμης όπου κραδαίνοντας ένα ραβδί σαν αστραπή επιδεικνύει άγρια τα δόντια του. Στον βουδιστικό θρησκευτικό συμβολισμό της "Ντέβα" (θεότητες) ονομάζεται ως ο προστάτης της ημέρας 日天 (Rì Tiān).
Η μορφή στα αριστερά, με το στόμα κλειστό, που ονομάζεται "Ουμ" είναι το σύμβολο του τέλους του κόσμου και του θανάτου όπου αποτρέπει την είσοδο στο κακό. Το όνομά του στα κινέζικα είναι Χονγκ Σινγκ 吽形 (Hōng Xíng) και παριστάνεται άλλοτε με γυμνά χέρια και άλλοτε με το να στριφογυρίζει ένα ξίφος. Αυτή η μορφή συμβολίζει τη δύναμη που βρίσκεται σε λανθάνουσα κατάσταση. Στον βουδιστικό συμβολισμό ονομάζεται η "θεότητα του φεγγαριού" ή ο "φρουρός της νύχτας" 月天 (Yuè Tiān). Το πνεύμα αυτό, πιστεύεται ότι είναι ικανό να μετατρέψει την ανθρώπινη αδυναμία του θυμού σε ένα καθρέφτη σοφίας. Με αυτή τη σοφία, βλέπει κανείς τα πράγματα όπως είναι, αμερόληπτα και χωρίς να επηρεάζεται. Ο καθρέφτης παραμένει πάντα ατάραχος και αμετάβλητος, όπως οφείλει κάποιος να κάνει είτε οι συνθήκες είναι ευνοϊκές είτε δυσμενείς για αυτόν. Επίσης το μπλε χρώμα είναι στενά συνδεδεμένο με το συμβολισμό του νερού καθώς το νερό είναι σε θέση να ενεργεί ως ένα διαυγής καθρέφτης που αντανακλά τα πάντα με καθαρότητα. Αυτός είναι ο κύριος λόγος που αυτή η μορφή βάφεται με μπλε χρώμα.
Η δεξιά μορφή αντίθετα είναι κόκκινη. Στον Βουδισμό, το κόκκινο είναι το χρώμα της αγάπης, της συμπόνιας και έχει έντονη συναισθηματική ενέργεια. Αυτός ατενίζει προς τα δυτικά και έχει χρωματιστεί όπως το ηλιοβασίλεμα (κόκκινος). Την ώρα του ηλιοβασιλέματος, ο ήλιος είναι μαλακός και μπορεί να κοιτάξει κανείς απευθείας την άγρια δύναμή του χωρίς να του προκαλέσει οποιαδήποτε βλάβη στα μάτια. Όπως χάνεται στη Δύση, ο ήλιος είναι σαν ένας περήφανος ανίκητος βασιλιάς, ο οποίος στο τέλος μιας δύσκολης, σκληρής και αυστηρά πειθαρχημένης μέρας, γίνεται ειρηνικός και χαρούμενος και επιτρέπει σε άλλους να τον πλησιάσουν.
Το κοινό χαρακτηριστικό που παρατηρείται να έχουν και οι δύο φύλακες - αγάλματα είναι ένα χάραγμα στα χέρια τους, το Τζι Γκανγκ 金刚 (Jīn Gāng), ένα σύμβολο με πολλαπλές σημασίες. Η Βίτζρα (σανσκ.: Vajra) αντιπροσωπεύει την πανταχού, άφθαρτη, "διαμαντένια" σοφία του Μποντισάτβα, την εξάλειψη της άγνοιας και της αγωνίας, και είναι ένα σύμβολο της «διαμαντένιας νόησης» ή «του διαμαντένιου μετασχηματισμού" που είναι αναγκαίος, για την επίτευξη της φώτισης.